אחד הדיונים הבוערים שהתנהלו בקבוצות הווטסאפ ברחובות עסק בנושא תקנות החירום והתנועה, והשאלה האם להזמין משטרה או פיקוח שיאכפו את הסדר. בעוד שרבים טוענים שזה בסדר לצאת החוצה להתאוורר מעט עם הילדים, יש הטוענים מנגד שהתנהגות זו מסכנת את הסובבים ורק תעכב את היציאה מהמצב הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
(טלפון נייד מחשב | צילום אילוסטרציה: Pixabay)
"לא לכולם יש מרפסת ואני למשל נמצאת עם שלושה ילדים קטנים מתחת לגיל שבע בבית, לבד, אם אנחנו יוצאים לטיול התאווררות של חצי שעה או שעה, לא נוגעים באף אחד ולא מתקרבים לאנשים, למה זו בעיה?", שאלה אחת האמהות, שביקשה שלא להזדהות בגלל מתקפה שחוותה לטעמה ברשתות, "כששאלתי, ישר 'יצאו' עלי, אמרו לי שאני לא אחראית ושזה שלא בסדר. אמרו לי ש'כולם תקועים בבית' ולמה אני לא מתחשבת. ואני שואלת: אמרו או לא אמרו שאפשר לצאת עם הילדים לטיול קצר? אמרו, אז מה כולם רוצים מהחיים שלי? אני באמת לא מבינה. כמה אפשר לשבת בבית? לא לכולם יש חצר או מרפסות והילדים משתגעים, ואני צריכים לזוז ולראות קצת שמש. ממש נעלבתי מאימהות אחרות".
מנגד, כאמור, ישנם הורים שחוששים מההשלכות של טיולים מהסוג הזה, שלעתים מפרים את התקנות היבשות. "עוד אמא ועוד אמא ועוד אמא - זה כבר שלוש אמהות", אומרת השבוע קרן, תושבת רחובות, "ומאה אנשים אמנם לא רצים ביחד, אבל אם הם רצים באותו הזמן ומקום זה כמו מאה אנשים שרצים יחד. מספיק כבר לעשות צחוק מהמצב, ונמאס שאנשים מתנהגים כמו שהאיטלקים התנהגו, לפני שקרה להם האסון הזה".
ביום ראשון השבוע גם התקיימה חתונה בחצר פרטית באיזור ישיבת הדרום, תושבים מספרים שלמרות שהתקשרו מספר פעמים למשטרה האירוע לא נסגר במשך כמה שעות, זאת למרות שהיו בו יותר מעשרה אנשים ולפי עדים לא נשמרו בו כללי תקנות החירום. "המצב הזה לא יגמר", אומרת תושבת השכונה, "אנחנו יודעים בוודאות שלא שמרו על התקנות והאירוע נמשך כי מדובר בחתונה. אז לא היו מאה מוזמנים אבל היו יותר מ־20, בטוח. אם לא יתחילו לאכוף את החוקים נמשיך לסבול כשאנחנו סגורים בבתים".