המשטרה הגיעה היום בצהריים (שלישי) וסגרה את השוק העירוני של רחובות. הסוחרים זועמים: אנחנו שוק פתוח עם סחורה בעשרות אלפי שקלים, אין יותר מעשרים אנשים בו זמנית.
1 צפייה בגלריה
שוק רחובות, השבוע
שוק רחובות, השבוע
שוק רחובות, השבוע
(צילום: סמדר כהן)
לפני מספר שעות הגיעו שוטרים לשוק העירוני ברחובות ודרשו מבעלי החנויות לסגור אותן. "עד עכשיו דובר שהשוק קטן.
דיברנו עם יניב מרקוביץ', זה תואם עם ראש העיר, אמרו צודקת, השוק יותר קטן והרבה יותר בטוח להיות במקום פתוח מאשר במקום סגור", אומרת סמדר כהן, יו"ר ועד השוק העירוני. לטענתה היא שוחחה לאורך השבוע עם נציגי העירייה אך הדבר לא מנע את הגעתם של השוטרים.
"אין כלום חוץ ממזון נטו, אין בתי קפה ומסעדות, בשוק רמלה ביקרו 500 איש אבל פה אין יותר מעשרים איש", היא אומרת ומספרת שהשוטרים נכנסו וביקשו לסגור את הדוכנים. כהן התקשרה לרמי מדהלה, מנהל השוק, ההגיע למקום בתוך דקות אך גם הוא לא יכול היה לשכנע את השוטרים לא לסגור את המקום.
"אנשים עם עשרות אלפי שקלים סחורות, לחנות נעליים אמרו לסגור אבל הוא יכול לעבוד מהחנות שלו ממול, לעוגיות אמרו לסגור אבל בצד השני של הכביש המכולת פתוחה, אין פה היגיון", אומרת כהן.
נאמר לסוחרים כי יוכלו להוציא את הסחורות שלהם לרחוב ולמכור ולא יינתנו להם קנסות, "אבל אין תנאים, מה, לעמוד עם שולחן ברחוב? ואם תישאר סחורה מה נעשה איתה בסוף היום? אנשים חיים פה על השקל, יש פה אנשים מבוגרים שאני לא יודעת איך הם ישרדו, הם הצטיידו לשבוע ואין להם איך למכור. אם היה סגר כללי וגם על הסופרים בסדר, אבל מה ההבדל בין הסופר וביננו? אם כבר, אז כאן המקום פתוח ולא סגור כמו בסופר, זה לא אתר תיירותי, זה לא מקום בילוי, אין שום סיבה לסגור את השוק".
מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.