בשנה שעברה התייצבה מולי בתי הקטנה, חובבת הסדרה היפנית fairy tail, והעמידה אותי במבחן מספר 12 של כל אמא: האם אצליח להגשים לה, אפילו ליום אחד, להיות הדמות האהובה עליה מהסרטים?
מאחר וזו לא הפעם הראשונה שאני מאותגרת, וקדמו לכך אנסטסיה, קרואלה דוויל וטינקרבל, החלטתי להיענות לאתגר. מצאתי את עצמי מחפשת בדים צבעוניים ושאריות לבד כדי להכין את התחפושת של ארזה.
גייסתי את הסבתא המוכשרת, שהשתלטה על עבודות התפירה, ואת היצירתיות שלי, לטיפול בהכנת האביזרים הנלווים. לבסוף היתה לנו לוחמת חופש מהמהממת ביופייה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
למשימת התפירה קדמו שעות של חיפושים באינטרנט בכל האתרים הבינלאומיים. התחפושת היחידה שהתאימה לבקשה עלתה כ-350 שקלים, מחיר מופרע ביותר לטעמי.
תוסיפו לזה את הידיעה שמשלוח היה לוקח לפחות חודש, והמסקנה: די ברור שלא כדאי לבנות על קנייה ברשת בשלב כזה.
היום, חודש לפני פורים, החלטתי להעיר אתכם כדי שתרגישו השנה יותר חופשיים לקבל החלטות נכונות בענייני תחפושות. זה יאפשר לכם להיות חסכוניים, וגם לשדר לילדים שגם בפורים, כמו בכל ימות השנה, כדאי להיות מתוכננים, כי בתכנון מראש יש המון רווח ותועלת:
הקדימו לשוחח עם הילדים על פורים. בדקו איתם למה הם רוצים להתחפש השנה. ככל שתקדימו לדבר על זה, תוכלו למצוא ברשת יותר אביזרים ותחפושות במחיר נורמלי.
הזמנות באינטרנט, כאמור, לוקחות זמן. אם תקדימו ותזמינו תחפושות בסוף העונה של חג ההלוווין, תשיגו מחירים מטורפים לתחפושות מגניבות. זה כמובן מחייב להתעורר בזמן. או ליתר דיוק, לפני הזמן.
הציעו לילדים לבחור תחפושת מקורית. ספרו להם על תחפושות מקוריות שלכם, או כאלה שראיתם במהלך השנים. תחפושות מקוריות בדרך כלל יעלו פחות, אבל ידרשו יותר השקעה בהכנות. אבל, וזה אבל חשוב, ההכנות האלו יהיו שעות איכות נהדרות עם הילדים.
הציעו להם לייצר תחפושות משותפות עם החברים שלהם. התוצאה יכולה להיות מיוחדת ומרשימה, כשהבסיס הוא בגדים בצבעים מסוימים, אביזר או שניים שמתאימים לקונספט, והם מסודרים. למשל: צמד אסירים, מכחולים בשלל צבעים, עמי ותמי, סוכריות m&m ועוד.
העלו יוזמה, כבר עכשיו, של שוק יד שנייה לתחפושות ואביזרים בתנועת הנוער או בקהילה הקרובה. חשוב לעשות את זה עכשיו, ולא סמוך לפורים. רק כך, בלי לחץ, יש סיכוי שזה ייתן לילדים רעיון לתחפושת, ולכם שקט כלכלי. ככל שמתקרב פורים, אין סיכוי שילדים יתפשרו על תחפושת ממקום כזה.
הזמן המושלם לקניית אביזרי פורים מיוחדים ומעניינים הוא דווקא בתום החג. כדאי לכם לנצל את זה ולהכין קופסת אביזרים רב שנתית: קופסה כזאת מאפשרת לילדים לפתוח ולראות מה יש בה, ועל בסיס הקיים לבקש השלמה לתחפושת.
החליפו תחפושות עם שכנים ומכרים. שמלת כלה יכולה להיות מדהימה גם אם שלוש שנים קודם לכן הבת של השכנה התחפשה עם אותה תחפושת.
זה המקום לחזור לחנויות יד שנייה או לסטנד המוצרים המיוחדים של חנויות רגילות. רק השבוע ראיתי במנגו שמלה מצוינת לתחפושת של דג, וחולצה שמתאימה בול לתחפושת של ג'ירפה או נמר. הדברים האלו, שאנחנו בדרך כלל לא קונים בשוטף, יכולים להיות מצויינים כתחפושת.
אז כבר מעכשיו, מאחלת לכם פורים שמח, מקורי וחסכוני.
עדנה קורן, אמא לארבע בנות, מנכ"לית אודם, חברה להכשרת עובדים ומנהלים, שעוסקת גם בהכשרה בעולם החינוך www.odem4u.co.il