חדש: המלון הראשון בגדרה
לפני כשנה וחצי, כשנפתחה מסעדת 'אברטו', בניצוחו של השף אסף שטרן, הורמו הגבות: מה לעיר גדרה ולמסעדת שף? עכשיו מצטרפת שאלה נוספת: האם גדרה בשלה גם למלון בוטיק מפואר?
בימים אלה, אחרי שלוש שנים של המתנה, נחנך מלון ליר־סנס, הצמוד הקולינרי של 'אברטו'. במלון 25 חדרים, שונים באופיים, בעיצובם ובמידותיהם. בכל קומה יש פינה הכוללת פירות, עוגיות ושתייה ללא תשלום לכל אורחי המלון. חובבי האלכוהול ישמחו למצוא בשעות הערב על גג המלון בר תוסס.
5 צפייה בגלריה
מלון ליר־סנס | צילום: יח"צ
מלון ליר־סנס | צילום: יח"צ
מלון ליר־סנס | צילום: יח"צ
והמחירים: חדר פלייר לזוגות, ליחידים וללינות עסקים: מ־1,000 ועד 1,750 שקלים ללילה. חדר גארדן, סוויטת אירוח רומנטית עם מרפסת: מ־1,200 עד 1,950 שקלים. חדר לופט ענק ויוקרתי, הכולל ספא פרטי: החל מ־1,400 שקלים ועד ל־2,150 שקלים. מחירי השקה מיוחדים בחודש ינואר.
מלון ליר־סנס, שכביץ 5, גדרה. www.learhotel.co.il
מופע: שלֵו הבן, שלֵו האב
סדרת 'תן למלים לעשות בך' מבית היוצר של 'מדיטק' חולון, מציינת את המופע ה־100 במחווה מרגשת.
על במה אחת ייפגשו יצירותיהם של שני ענקי ספרות, אב ובנו: הסופר והמשורר יצחק שלו ז"ל, שהשנה מלאו 100 להולדתו, והסופר מאיר שלו, שחוגג יומולדת 70.
במופע 'אבי, בנו' יועלו קטעי ספרות, תיאטרון, מוזיקה ושירה מפי מאיר שלו עצמו, והאמנים שלומי שבן, דניאל סלומון, יהלי סובול, ליאור אשכנזי, אפרת בן צור, קרני פוסטל, אסף רוט, קרן טננבאום, קרן טפרברג ודורון תבורי.
5 צפייה בגלריה
תן למילים לעשות בך | צילום: טל קרשנבאום
המשתתפים יקראו מתוך ספריהם של האב ובנו ויבצעו לחנים חדשים שהלחינו מוזיקאים שונים.
'תן למילים לעשות בך'. 'אבי, בנו', יום שישי, 11 בינואר, 12:00. 'מדיטק' חולון, שדרות גולדה מאיר 6. כרטיס: 92 שקלים
אוכלים: הביסטרו הכשר של נינה
מסעדת נינה ביאנקה, שנפתחה ממש בימים אלה, היא ביסטרו ים תיכוני כשר, בניצוחו של איתי עטיה, שבו המטבח פתוח לעיני הסועדים. בסמוך למטבח ממוקם הטאבון, ועליו נאפות פיצות, פוקאצ'ות ואנטיפסטי.
בין מנות הדגל אפשר לפתוח בראשונות עם סשימי טונה אדומה על קרם הדרים צהובים וקשיו (65 שקלים), להמשיך עם פיצה פטריות וכמהין מהטאבון (64 שקלים), לעבור לעיקרית: פילה לוקוס על פירה (176 שקלים) ולקנח במילפיי טירמיסו, קרם מסקרפונה וקרם דיפלומט לצד שוט אספרסו (51 שקלים).
5 צפייה בגלריה
טעמים ים תיכוניים | צילום: אנטולי מיכאלו
טעמים ים תיכוניים | צילום: אנטולי מיכאלו
טעמים ים תיכוניים | צילום: אנטולי מיכאלו
במסעדה יש כ־120 מקומות, בר, איזור פרטי לאירוח של כ־18 איש ומרפסת עטופה צמחייה עם כ־50 מקומות ישיבה.
נינה ביאנקה. בוסי סנט ג'ורג 9. במתחם המסחרי מדרום לצומת בילו
www.ninabianca.co.il
אאוטלט: אדידס וריבוק בחצי מחיר
סניף העודפים הגדול בישראל של מותגי הספורט אדידס וריבוק נפתח במתחם בילו סנטר.
הסניף מתפרש על שטח של 1,000 מ"ר ואפשר למצוא בו כל מה שמצב רוח ספורטיבי מבקש: אופנה, הנעלה וציוד ספורט לגברים, נשים וילדים.
5 צפייה בגלריה
50 אחוז הנחה על בגדי החורף שבמבצע | צילום: אסף לב
50 אחוז הנחה על בגדי החורף שבמבצע | צילום: אסף לב
50 אחוז הנחה על בגדי החורף שבמבצע | צילום: אסף לב
דווקא בימים של ירידה מתמדת בשוק הקמעונאות וקריסתם של מותגי אופנה מקומיים, במתחם האאוטלט מזהים מגמה הפוכה. היא מתבטאת בפתיחתם של סניפים גדולים, כדוגמת הסניף החדש המדובר, שבפתיחתו הושקעו כארבעה מיליון שקלים.
לרגל הפתיחה: מבצעים, הנחות והטבות מיוחדות, ביניהן: 50 אחוז הנחה על ביגוד החורף, ביגוד קיץ מהקולקציה החדשה ב־30 אחוז הנחה ונעלי כדורגל החל מ־99 שקלים.
אדידס, אאוטלט בילו סנטר.
ספר: מלחמות? רק בלוח השחמט
בחודש פברואר תיפתח האליפות הארצית 'שחמטק', המעודדת בני שלוש עד שמונה לעסוק במשחק המלכים, המפתח מיומנויות של חשיבה מתמטית, התמצאות במרחב וחשיבה יצירתית.
מאחורי היוזמה עומדים לובה ובוריס אלתרמן, אמני שחמט מראשון לציון, שפיתחו את תוכנית לימודי ה'שחמטק', שאומצה בגנים ובבתי ספר בעשרות ערים בישראל, וגם יוצאה לחו"ל והוטמעה ברחבי העולם.
5 צפייה בגלריה
על חברות וניצחון | צילום: יח"צ
על חברות וניצחון | צילום: יח"צ
על חברות וניצחון | צילום: יח"צ
לאחרונה הוציאה לובה אלתרמן ספר ילדים בשם 'נסיך שחור, נסיך לבן', העוסק בשני אחים שהקנאה גרמה להם להילחם, עד לפתרון המחלוקת והשבת השלום באמצעות השחמט.
"המסר: בזכות חברות בין אנשים אפשר ביחד לנצח, ולא משנה מה צבעו של האחר", אומרת אלתרמן. "בכלל, עדיף שכל המלחמות יסתיימו על לוח השחמט ולא בשדה קרב".
ˆ 'נסיך שחור נסיך לבן'. 50 שקלים.
ניתן להשיג דרך אתר החברה: https://www.altermanchess.com