שלושת ימי המכירות של ה"בלאק פריידי" נמשכו בין התאריכים 21-24.11. בדיקה שנערכה ע"י חברת 'RIS' העוסקת בניתוח פעילות השוק ומתמחה באספקת מידע עסקי השוואתי לרשתות ולקניונים, חושפת את נתוני הקניונים באזור השפלה, ומשווה אותם לנתוני אשתקד. באיזה קניון ביקרו הכי הרבה קונים?
הקניונים שנכללו בבדיקה באיזור השפלה הם: קניון הזהב, קניון 'ראשונים' וקניון 'רוטשילד' בראשל"צ, קניון עופר ברחובות, קניון בת ים וקניון חולון. בכל אחד מהם נבדק הפדיון היומי הממוצע לפי גודל החנות בהשוואה לנתוני 2017.
המנצח הגדול לפי הנתונים הוא קניון הזהב. במדגם שנערך נבדקו 35 חנויות, ונתוני הפידיון הממוצעים מלמדים על עלייה של 8.57% ביחס לשנה שעברה (151 השנה לעומת 139 אשתקד).
במקום השני ניצב קניון עופר רחובות. גם בו נבדקו 35 חנויות, ונתוני הפידיון מלמדים על עלייה של2.69% ביחס ל-2017 (ממוצע של 143 שקלים למ"ר השנה לעומת 139 אשתקד).
למקום שלישי הגיע קניון חולון, בו נבדקו 25 חנויות, והפדיון היומי הממוצע עמד על 128 למ"ר, ירידה של 1.72% משנה שעברה.
אחריהם הגיע קניון 'ראשונים' בראשל"צ עם הכנסה ממוצעת למ"ר של 95 (עלייה של 7.94%), קניון בת ים עם ירידה של 4.62% (92 לעומת 96).
במקום האחרון, לפי נתוני הבדיקה, נמצא קניון רוטשילד בראשל"צ עם ירידה חדה של 10.86% בהכנסות הימים הללו ביחס ל- 2017.
בנוסף מדווחים הבוקר (שני) בקניון הזהב שמבדיקה שנערכה על ידם עולה שביום שישי האחרון נשבר שיא מבקרים בקניון, ביחס לימי שישי רגילים.
"היה גידול של 30% במספר המבקרים בקניון לעומת 'בלאק פריידיי' בשנה הקודמת", אומר יוסי לגזיאל מנכ"ל קניון הזהב, ומוסיף: "ביום שישי האחרון ביקרו בקניון 36,000 איש לעומת 25,000 איש המבקרים בקניון בימי שישי. היקף המכירות בקניון הזהב בתקופה זו הגיע לשיא הקנייה המוערכת בכ-2,200 שקלים למ"ר".