אוהד שוחט נחשב לאחד ממנהלי הכספים המוכשרים בישראל. מי שהיה בכיר בחברת עלית/שטראוס, יוצא בנק לאומי בחטיבה המסחרית וניהל בהצלחה אגפי מכירות בארגונים גדולים, מקדיש את העשור האחרון לטיפול בכספים של עסקים מצליחים.
לזכות שוחט עומד ניסיון אדיר בתחום ניהול הסיכונים כבנקאי. החטיבה המסחרית בניהולו טיפלה בלקוחות בינוניים להם היו מחזורים עסקיים של 20 עד 800 מיליון שקל בשנה.
שוחט מטפל בכל הפלטפורמות הקיימות בארץ ובחו"ל. לקוחות מעידים כי בינו לבינם נוצר שיתוף פעולה שהוא סוג של שותפות לדרך סביב ניהול כספים, קשרים עם ספקים בכל פינות העולם ועוד.
לזכותו של שוחט עומדות עסקאות רבות מול קרנות, מימון עסקאות נדל"ן, ליווי יזמים וקבלנים לקראת בנייה ופעילות מורכבת בתחום המיזוגים והרכישות.
הלקוחות של שוחט באים מעולם הנדל"ן והבנייה וכן יבואנים, יצואנים, חברות העוסקות בחקלאות.
שוחט מפגין נוכחות מקצועית גם בזירת רשתות האופנה, המסחר והריטייל. תמצאו אותו מייצג רשתות במו"מ מול קניונים ומרכזים מסחריים וברור שמול בנקים וספקים.
1 צפייה בגלריה
אוהד שוחט
אוהד שוחט
אוהד שוחט
(צילום: דימה פוטו)
פגשנו את אוהד שוחט לשיחה ושמענו ממנו: "כאשר עסק גדל יש המון דברים שצריכים טיפול. הניהול העסקי הופך להיות אמנות וליבת העסק. השליחות שלי היא להוריד מהבעלים והמנכ"ל את כאב הראש בנושא ניהול הכספים. במקום להחזיק מנהל כספים בעלות מעביד של 40-50 אלף שקלים, אני מטפל בכל הנושאים במהירות, במקצועיות, בעלות הרבה יותר נוחה ובאאוט סורסינג. למשל נושא גיוס הכספים לחברה, היתרון שלי עצום בגלל היותי יוצא בנק ומקצוען בניהול מחלקת מכירות".
בשנה האחרונה מבצע שוחט מחקר רחב בין עסקים על מנת ללמוד נתונים ולהפיק לקחים ממצב המשק בתקופת הקורונה.
לפני שהתקבלו כל המסקנות, יודע הכלכלן לשים לפנינו תובנות עסקיות של תקופת הקורונה.
אוהד שוחט: "מה שעולה מהמחקר זה שהקורונה פגעה בעסקים בעלי מחלות רקע. השאלונים שהפצנו ובדקנו מוכיחים שעסקים שנקלעו אל תוך הסערה עם בעיות מבניות בסיסיות קודמות, יתקשו לשרוד את הצונאמי. יש המון דוגמאות שאנו סורקים, למשל זכיינית במותג צעצועים מוביל בגוש דן. התוצאות הכספיות שלה מראות על הפסד. אבל בעוד היא בטוחה שהשותפים הקודמים שלה רוקנו את הקופה בגלל משיכת משכורות לא הוגנת, אנו מצאנו שהעסק עומד בפני סגירה בגלל תמחור לא נכון. חישוב הרווחיות שלה מלכתחילה היה שגוי והוביל להפסדים מהיום הראשון בגלל תוכנית עבודה וניהול כספים רעים.
עסק אחר וגדול בתחום הפנאי שבדקנו, נכשל בניהול השיווק וכוח האדם עוד לפני תקופת הקורונה. העסק לא נערך כלל בתחום הדיגיטל ונקלע למשבר שיווקי קשה.
המחקר העלה שמעל 20 אחוזים מבעלי העסקים נטלו הלוואות לפני שבנו תוכנית החזר מקצוענית. חלקם רדפו אחרי הלוואות מהירות שהגישה המדינה וניצלו תקופת של חצי שנה עד שנה גרייס בהחזר. עכשיו, כשמגיע מועד ההחזר, הם לא מסוגלים לעמוד מבחינה תזרימית בהחזרי ההלוואות.
הירידה בהכנסות בגלל הסגרים והקורונה יחד עם הריבית שהצטרפה לסכומי החזר ההלוואה, מגדילה משמעותית את סכום ההחזר החודשי ויוצרת חור תזרימי שקשה להתאושש ממנו. יש עשרות עסקים שבדקנו שאם הם יקבלו עוד שקל אחד בהלוואה, הם יסגרו את הדלת".
שוחט מפנה אצבע מאשימה גם כלפי משרד האוצר ומערכת הבנקאות. "לבנק יש מנגנון בקרת הלוואות, אבל בגלל שהבנק מחויב לקרן לערבות מדינה וגם נשען על קשרים והתחייבויות עסקיות, קיימים עיוותים ולכן הם מאשרים הלוואות שמחסלות את בעלי העסקים. המדינה מצידה לא מנהלת מעקב אחרי שוק ההלוואות החוץ בנקאיות ושם מתנהל ממש ג'ונגל.
בעוד שר האוצר ויועציו מדברים על מענקים, אני רואה בשטח עסקים שלא קבלו כלום ונאבקים מול קשיים ששום שר אוצר לא מכיר ולא חווה".
"חשוב להבין שגיוס אשראי פראי עלול לחסל את העסק. אני הקמתי צוות מומחים שכולל כלכלנים, עו"ד מסחריים וגורמים שלא מאשרים אוטומטי את נושא ההלוואות לעסקים, גם אם הבעלי העסקים מאמינים שזה הפתרון הנכון".
אוהד שוחט מסכם: "לנהל עסק ובית זה סיפור לגמרי שונה. מול ספק צריך להתנהל ככה ששני הצדדים מרוויחים ומנהלים אשראי בצורה נכונה. יש יבואנים שמשלמים במזומן מעבר לים ואז מתמודדים עם קשיי אשראי וגבייה מול לקוחותיהם עד שזה קובר אותם. יש עסקים שמצאנו שמחזיקים מלאי בן חודשים, לעיתים בן שנה ויותר בחנויות.
להיות יזם חדש זה כיף ואני מאוד אוהב את האנשים האמיצים האלה. כואב לי שאין להם את הכלים הדרושים כדי לצאת לדרך בבטחה. איש לא מלמד איך להיות יזם בריא, לא מלמדים נושא של ניהול כספים, אשראי וריביות".
לדף הפייסבוק- Facebook.com/sofinance.co.il
לאתר הבית- Sofinance.co.il