2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
התקופה האחרונה עייפה את כל מי שהמשיך לעבוד מהבית. אבל היות שחלקנו נמשיך לעבוד מהבית (אם או בלי הילדים), חשוב לנסות ולהבין מה כל כך מתיש בעבודה מהבית, ואיך אפשר לשפר את החוויה. בעולם כבר יש שם לתופעה הזו, שמתקשר כמובן לאפליקציה שדרכה רוב הארגונים מנהלים את התקשורת מול עובדיהם: "עייפות זום" או "Zoom Fatigue"- תופעה שמתוארת כתחושת התשישות לאחר יום ארוך של שיחות וידאו (אגב, זה לא מוגבל לזום ונכון גם לשימוש בכל יישום אחר לשיחות וידאו).
ישנם כמה גורמים התורמים לתחושה זו: איכות שמע ירודה, הצורך לשמור על קשר עין עם עמיתיהם והקלות בה אנו מאבדים מיקוד במהלך שיחות וידאו. בנוסף, עלינו להבטיח שהסביבה שלנו תהיה נקייה ומסודרת- כל אלו גורמים לכך ששיחות וידאו מלחיצות ומעייפות הרבה יותר משיחות רגילות של פנים מול פנים.
2 צפייה בגלריה
יותם גוטמן מנהל השיווק של סנטינל וואן
יותם גוטמן מנהל השיווק של סנטינל וואן
יותם גוטמן מנהל השיווק של סנטינל וואן
(צילום: סנטינל וואן)
אבל הסטרס של העבודה מהבית לא נובע רק משיחות וידיאו. אנחנו חווים הפצצה מתמדת של הודעות דוא"ל, whatsapp, Slack, זום וכדומה, סביבת העבודה אינה אידיאלית (לאנשים רבים אין פינת עבודה מסודרת בביתם, והעבודה מתבצעת רובה בצורה יחידנית), מה שמוביל לתחושות של שעמום ובדידות. כל אלו שוחקים את יכולתנו להתרכז ולעבוד בצורה יעילה. ולבסוף, אנשים רבים מוצאים עצמם עובדים שעות ארוכות יותר, בממוצע כשעתיים נוספות בכל יום ביחס למה שעבדו לפני הקורונה. אז מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם התופעות האלו, ולהפוך את העבודה מהבית לנעימה יותר?
1. צאו מהבית: יש ליציאה מהבית אפקט פסיכולוגי חשוב. יש להקפיד על יציאה מהבית- זה יכול להיות לבית קפה, או הליכה קצרה בשכונה. כל יציאה "לשאוף אויר" היא מבורכת.
2. אזנו בין עבודה ומנוחה: "פרקו" את היום שלכם לזמני עבודה וזמני מנוחה. הקפידו על אכילת ארוחות בזמן והימנעו מעבודה תוך כדי הארוחה.
3. יצרו סביבת עבודה נעימה: כסא נוח, מסך גדול, שימוש בעכבר - כל אלו יקלו על היום יום שלכם. הצטיידו בטכנולוגיה מתאימה לסביבת עבודה זו- אם איכות השמע של המחשב הנייד שלכם גרועה, קנו רמקול או אוזניות איכותיות. אם איכות התמונה גרועה, ודאו שהחדר מואר היטב ואפילו תשקיעו במצלמה חיצונית.
4. אל תוותרו על אינטראקציה אנושית: שיחת זום אינה תחליף לאינטראקציה אנושית אמיתית. שוחחו מה שיותר עם הקולגות שלכם בטלפון (כן, ללא וידאו). גם אם יש צורך לשוחח עם שניים או שלושה אנשים, טלפון עדיף .אם אתם ממש חייבים לערוך פגישה רבת משתתפים ודאו שיש לפגישה אג'נדה ברורה ושהיא קצובה בזמן.
הכותב הינו יותם גוטמן, מנהל השיווק של חברת הייטק הישראלית בתחום הסייבר, סנטינל וואן.