רחפן הקנאביס
מה שפעם היה עושה המודיעין, עושה היום הרחפן. אחד כזה, של שוטרי משמר הגבול, גילה בשטחי אש בדרום, של יום ראשון השבוע (7.4.19), ארבע חממות לגידול קאנביס ובתוכם כ- 2,860 שתילים בגדלים שונים.
במוקד הראשון נתפסו 570 שתילים, בשני 1,120 שתילים, בשלישי 350 שתילים ובמוקד הרביעי 820 שתילים. סך הכל נתפסו 2,860 שתילי קאנביס בגדלים שונים. החממות הוסתרו ברשתות הסוואה, בשיחים ובענפים ובנוסף נתפסו בחממות גם אמצעי השקייה שונים שככל הנראה נגנבו מחקלאי הדרום.
תקיפות בבתי חולים
מאבטחי 'בית החולים פוריה' הותקפו על ידי מספר אנשים מסכנין בתוך שטח בית החולים. זאת על רקע הוצאתו של אחד החשודים אל מחוץ לחדר המיון לאחר שהתפרע במקום, מאבטח אחד נפצע קל. שמונת החשודים תושבי סכנין, עוכבו במקום על ידי המשטרה. חמישה מהם בשנות ה-20-30 לחייהם, נעצרו והובאו לבית המשפט, ושלושה אחרים, נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים.
בארוע נוסף, הותקף רופא 'במרכז הרפואי גליל' בנהריה. תושב ירכא בן 43 התלונן כי אינו מקבל טיפול והחל לתקוף באגרופים את הרופא במקום שנפגע באורח קל. מאבטחים ושוטר השתלטו על האיש שנעצר והועבר לחקירה.
קטטת סכינים בנצרת
שלושה צעירים פונו 'לבית החולים בנצרת' כשהם סובלים מדקירות על גופם. שניים בגילאי 17-20 נפצעו באורח בינוני ואחד בן 27 נפצע באורח קל. זאת בעקבות קטטת סכינים שארעה ביום ראשון סמוך לשעה 23:00 בלילה, בין שתי משפחות בשכונת סליזיאן בנצרת. שישה צעירים בשנות ה-20 עוכבו לחקירה.
פרשיית נשק
ארבעה תושבי טבריה ואחד מחדרה, נעצרו וכתב אישום הוגש כנגדם השבוע על רקע פרשיית סחר בנשק. לפני שלושה שבועות (18.3.19), עוכבו החמישה בכביש 77 בסמוך למחלף המוביל, כאשר בכלי הרכב בהם נסעו נתפסו שני אקדחים ותחמושת. ארבעה נסעו בשני כלי רכב שונים, תוך תכנון שרכב אחד ישמש כמוביל שתפקידו לוודא שאין שוטרים בדרך. זאת כאשר הם היו בדרכם למסור את שני אקדחים והתחמושת, לעצור החמישי בפרשה. כל זאת, מלבד ארוע נוסף בו הם מואשמים במכירת עוד שני אקדחים לאדם אחר.
1 צפייה בגלריה
סחר בנשק. צילום: דוברות משטרת ישראל
סחר בנשק. צילום: דוברות משטרת ישראל
סחר בנשק. צילום: דוברות משטרת ישראל
שחיטה שחורה
כחצי טון בשר שאינו ראוי למאכל אדם של "משחטה שחורה", אותרו בחצר ביתו של בשנות ה-20 לחייו תושב טמרה, העיר השכנה של הקריות בצפון. שוטרים הגיעו לחפש את האיש על רקע אחר לגמרי, והדבר התגלה במקרה.
בנוסף הוחרמו 35 כבשים לא מסומנים בהתאם לחוק, שיועדו לשחיטה בשווי כולל של כ-150,000 שקלים. הבשר הוחרם על ידי יחידת הפיצו"ח ונשלח להשמדה. בעל העסק תושב טמרה בשנות ה-50, נחקר במקום, והטיפול הועבר ליחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות.
בית בושת בכנרת
ביום ראשון בלילה, פשטה המשטרה על שני מקומות בעיר טבריה שעפ"י החשד הוחזקו לשם זנות, במסווה של מכוני עיסוי. בפשיטה על דירות מספר חשודים במעורבות ובתי העסק נעצרו ארבעה בגילאי 30-60 תושבי טבריה, קצרין ובענה, ועוד שלושה עוכבו לחקירה. במהלך הפשיטה נתפסו מסמכים רבים, סכומי כסף, מחשבים, מכשירי פלאפון שונים ורכוש אחר.
סחיטה מינית
בחורה ובחור תושבי באקה אל-גרבייה בשנות השלושים לחייהם, סחטו 120 אלף שקל מתושב ירושלים, על רקע סחיטה מינית וירטואלית שעשו עליו. הנסחט סיפר כי בעקבות ההיכרות הווירטואלית עם הבחורה אשר התחזתה בזהות בדויה, התפתח קשר אישי בין השניים. על פי החשד, בעקבות הקשר שנוצר החלה הבחורה לסחוט מהירושלמי כספים, כל זאת כאשר בן זוגה שותף לסחיטה.
המשטרה יצרה מפגש שבעקבותיו עצרו הבלשים את הבחורה. במהלך שבוע זה נעצר גם בן זוגה. השניים הובאו לחקירה ונחקרו בגין עבירות של התחזות לאדם אחר וסחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לעשות פשע.