כל כך הרבה פעמים כבר שמעתי תלונות כמו "אני מרגישה שאני מדברת לקיר" או "היא פשוט לא מקשיבה לי, וזה לא משנה כמה פעמים חזרתי על עצמי. פשוט אין עם מי לדבר!".
זה קורה אצל זוגות ותיקים וצעירים כאחד, ובמיוחד אצל בני הדור הצעיר, שעסוקים כל הזמן בסמארטפונים וכבר לא מנהלים שיחה פנים מול פנים.
אז חברים, ראו הוזהרתם! חוסר הקשבה לבן או לבת הזוג הוא אחת המלכודות הגדולות ביותר בזוגיות.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
קחו ממני כמה טיפים קטנים, ותראו איך כמה שינויים מזעריים בגישה שלכם יכולים לשנות לגמרי את התקשורת ביניכם:
קודם כל, הדבר הבסיסי ביותר הוא להסתכל על בן או בת הזוג כשהם מדברים אליכם. קשר עין! זה נשמע ברור וטריוויאלי, אבל תתפלאו בכמה מקרים זה לא קורה.
אם אתם רוצים לדבר על משהו חשוב, אל תעשו את זה תוך כדי כך שאחד מכם מכין ארוחת ערב במטבח והשני יושב בסלון. כבו את הטלוויזיה, הניחו את הטלפון בצד וצרו קשר עין. ורק אז, כשאתם בעמדת האזנה, זה מול זה, התחילו לשוחח.
זה בדיוק כמו שאומרים לגבי ילדים. כל ספר הורות הכי פשוט מדגיש כמה חשוב להתכופף אל גובהו של הילד וליצור איתו קשר עין כשמבקשים ממנו משהו. הכלל הזה תקף גם לזוגיות.
דבר נוסף: כדי להבין באמת מה הצד השני מנסה לומר לכם, התעמקו ברצינות במה שהוא אומר. הקשיבו באמת בהקשבה פעילה, נסו להבין את הדברים שבין השורות ושימו לב לשפת הגוף שלו.
אחרי שהבנתם, שקפו את דבריו. כלומר, חזרו על מה שהוא אמר ושאלו :האם הבנתי נכון? לדוגמה, אם האישה מתלוננת בפני בעלה שהיא מרגישה לבד בגידול הילדים, עליו לשקף לה את רגשותיה, גם אם הוא לא בהכרח מסכים איתם. "אני מבין שאת מרגישה לבד בגידול הילדים. מה היית רוצה שאעשה כדי שתרגישי שאני שותף יותר טוב?".
או, לדוגמה, אם הגבר מתלונן בפני אשתו על כך שהוא מרגיש שאין להם כבר חיים, כלומר שהם עסוקים מבוקר עד לילה בעבודה, בבית ובילדים, ושהם כבר לא מבלים או עושים כיף, היא צריכה לשקף את רגשותיו, גם אם מבחינתה היא מעדיפה ללכת לישון בתשע כל לילה, ולא מפריע לה שהם לא יוצאים לבלות.
פעמים רבות נוצר קצר בתקשורת. זה תמים לגמרי ולא אשמתו של אף אחד, אבל זה עלול לגרום בהמשך לסכסוכים, סתם בגלל חוסר הבנה. לכן חשוב לא רק להבין אלא גם לוודא שהבנתם.
כנ"ל לגבי מקרה הפוך: כשאתם מנסים להעביר מסר לבן או לבת הזוג, לא מספיק לומר את זה, אלא צריך גם לוודא שהוא או היא יבינו.
כל מה שאמרתי כאן אלה אמנם דברים מאוד בסיסיים, אבל כל כך הרבה זוגות שוכחים ליישם אותם בשטח, וחבל.
אז זכרו את הדברים הפשוטים הללו ויש סיכוי טוב שמעכשיו תרגישו שבאמת מקשיבים לכם.
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית לחילוניים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
אתר www.doo-lev.co.il
טלפון 03-6565000