לעיתים יש מעין תקופת 'היי' מיד לאחר הגירושין.
מדוע? ראשית, לרוב הליך הגירושין הוא ארוך ומייגע. פעמים רבות הוא כולל מלחמות לא פשוטות בין בני הזוג. כשמגיעה החותמת הרשמית, יש תחושת הקלה של, 'הנה, זה נגמר. עכשיו אני יכול לשים את העבר מאחוריי ולפתוח דף חדש'.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
הגרושים הטריים מרגישים לעיתים שיצאו מעבדות לחירות. החופש שלהם חזר, הם שוב אדונים לעצמם כפי שהיו בימי הרווקות. הם אינם תלויים באף אחד ויכולים לנהל את חייהם ככל העולה על רוחם. יש משהו מאוד משחרר בתחושה הזאת.
גם החזרה לשוק הדייטינג מעוררת לעיתים במתגרשים טריים תחושת התרוממות. פתאום הם מרגישים מחוזרים, שווים, מושכים, כמו בתקופת הנעורים.
אין ספק שזוהי תקופה מרגשת, אך כידוע, לא כל הנוצץ זהב, ואחרי תקופת ההיי, בדרך כלל גם מגיע שלב ה'דאון'.
אז כיצד ניתן להימנע מתקופת הדכדוך הזאת?
הדבר הכי חשוב הוא להפנים שלא ניתן להימנע ממנה, כי זהו טבעו של העולם. תמיד כשיש 'היי' אחריו מגיע גם ה'דאון'. השאלה האמיתית היא כיצד למזער את עוצמתו ולהימנע מתקיעות במצב הזה.
לפני כן, חשוב גם להבין שיש משהו בריא בתחושת המועקה, כל עוד היא מגיעה במינון סביר ולמשך תקופה קצרה. הרי מי שהתגרש עבר סוג של טראומה. גם אם הגירושים הם הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים, עדיין מדובר בשינוי מאוד משמעותי בחיים.
לשינוי הזה צריך לפנות מקום וזמן כדי להסתגל למצב החדש, לסגור מעגל, לערוך חשבון נפש והתבוננות פנימית ולהתמודד עם הכאב ועם כל החששות לקראת הפרק החדש בחיים.
זה בסדר גמור לעבור תקופת אבל מסוימת, שוב, כל עוד היא תחומה בזמן שהגדרתם מראש ואתם לא מאפשרים לעצמכם לשקוע בדיכאון.
זכרו, גירושים הם אכן שינוי מטלטל ומשמעותי בחיים, אך רבים יצאו ממנו מחוזקים ובסופו של דבר גם הרבה יותר מאושרים.
הראלה ישי, שדכנית למעלה מ-25 שנה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר"
www.doo-lev.co.il