אשר התקשר אליי וביקש שניפגש לקבלת יעוץ. אני יודע מה אני צריך לעשות הוא אמר לי בטלפון, אבל אני רוצה לקבל חוות דעת מקצועית. כשנפגשנו הוא סיפר לי שהבעיות קשורות לבנו הבכור אדיר. "בקיץ הקרוב ימלאו לו 17 שנים", סיפר אשר. "יש לו נטייה להתחבר עם חבר'ה, שאינם בדיוק מבני הטובים בשכבת גילו. יצא לי לשהות בחברתם כמה פעמים, ואני מוכרח לומר שמאוד הופתעתי מהחיבור של אדיר אליהם".
אשר נשמע מוטרד מאוד, "אנחנו בתקופת החופש הגדול והוא יוצא כמעט כל ערב מהבית וחוזר בשעות הלילה המאוחרות. אני חושש שהחבורה שסביבו יכולה לגרום לבעיות ולהוביל אותו למעשים שאולי יצטער עליהם כל חייו. אני חייב לדעת מה הוא עושה בחברתם והאם נשקפת לו סכנה. בסופו של דבר, אלו בני נוער משועממים, עם סף גירוי גבוה וצורך בהרפתקאות ובמעשי קונדס ומזה אני חושש". אשר המשיך ואמר, "ניסיתי כמה פעמים לדבר עם אדיר, להבין האם הוא מתנהל באחריות ותמיד הוא ענה לי שהכל בסדר ושאין סיבה לדאגה".
אשר הודה שניסה גם לעקוב אחר בנו באחד הערבים... אבל אחרי כמה רחובות הבנתי שיש צורך במעקב מקצועי. הוא קיבל ממני פרטים על הפעילות שאנו יכולים לבצע, ובכללה מעקב סמוי אחר אדיר והחבורה שאיתו, באופן שיאפשר לאשר לראות מה בנו עושה והיכן הוא מתרועע. אשר לא היה שלם עם ההחלטה לבצע במעקב מקצועי. הוא ביקש כמה ימים לחשוב ויצא מהמשרד. כעבור ימים ספורים הוא התקשר אליי וביקש לפעול. "אתמול אשתי לא נרדמה עד שאדיר חזר הביתה..."
התחלנו במעקב אחר אדיר בשעות הערב והלילה. בערב הראשון החבורה הגיעה למועדון סנוקר באזור תעשייה, ושהתה במקום עד שתיים לפנות בוקר. בערב השני החבר'ה הגיעו לחוף הים והתיישבו על החוף. מידי פעם ראינו את אחד הנערים נכנס למים וחוזר לחבורה. בהתחלה נראה שהחבורה שומרת על אורח חיים בריא ומרבה לשתות מים מינרליים, אך בסוף הערב, כשהבקבוקים הושלכו לפח, ריח הוודקה שעלה מהם היה חזק במיוחד...
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
בערב נוסף שבו ביצענו מעקב החבורה הגיעה לגן משחקים בלב שכונת מגורים. כמובן שהחבר'ה היו מצוידים בבקבוקי "המים המינרליים". החבורה נראתה מתנחלת בין מתקני המשחקים ומרבה להרעיש ולצעוק. כמה פעמים נשמעו קריאות "שקט" ממרפסות בבניינים סמוכים. אך זה, לא הטריד את החבורה. בשלב מסוים, הנערים התחילו להשליך אבנים קטנות לעבר גזע עץ. כשהחטיאו, האבנים היו פוגעות ברכבים שחנו סמוך לעץ המטרה. כעבור שעה הגיעה למקום ניידת פיקוח עירוני. החבורה, שראתה את אורות הניידת מרחוק, התפזרה תוך שניות ושקט מופתי ירד על גן המשחקים. הניידת נסעה סביב הגן, ותוך כמה רגעים נעלמה כלעומת שבאה והנערים שבו למשחק הפגיעה בעץ המטרה, כשהם צועקים ומקללים.
אשר עודכן בזמן אמת על המתרחש בגן המשחקים. בלי לחשוב פעמיים הוא נכנס לרכבו בשעת לילה מאוחרת והגיע לגן המשחקים. עדן קפא במקומו כשראה את אביו עומד מולו. לזה הוא לא ציפה. תוך שניות הוא נכנס לרכב של אביו ושניהם נסעו לביתם. אחרי כמה ימים שוחחתי עם אשר, הוא סיפר שעדן נמצא בתהליך של סדרת חינוך נוקשה והוסיף: אנחנו מקווים שהוא מתחיל להבין כיצד הוא יכול היה לעשות לעצמו נזקים שהיו פוגעים בו בעתיד.
2 צפייה בגלריה
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים. גולן פנחס, חוקר פרטי , הוא בעל המשרד "ים חקירות".