תמיר ואני מכירים כבר כמה שנים. תמיר מנהל סוכנות ביטוח קטנה, תמיר ביקש שניפגש וציין "הפעם מדובר בעניין אישי ביותר...".
תמיר הגיע למשרדי, שוחחנו על ענייני העסק שלו, לפני הגענו לנושא השיחה העיקרי. תמיר סיפר לי על אשתו עדי ועל משבר שפוקד את הזוגיות שלהם.
"כבר למעלה משנה שאנחנו מתנהלים כמו שני אנשים זרים בבית" הוא אמר. אמנם אין מריבות, אין מתיחות, והכול דופק בבית כמו שצריך, אבל משהו בזוגיות מת. תמיר המשיך וסיפר שלאחרונה יש לו הרגשה שעדי מסתירה ממנו משהו, היא נתפסה כמה פעמים בשקרים קטנים. עדי החלה לצאת בשעות הערב, מה שלא היה בעבר. פעם בחודש היא יוצאת לפגישה של ועד ההורים בכיתה של הבן שלנו ופעם אחת המפגש היה אצלנו בבית. אחותה הקרובה גרה בשכונה שלנו, כך שלפעמים עדי הולכת אליה וזהו.
דבריו של תמיר והיציאות של עדי בשעות הערב אכן העלו חשד. תמיר תיאר את סדר יומה של עדי, היא יוצאת בבוקר מהבית ולוקחת את הילדים לבית הספר, נוסעת לעבודה בחברת ביטוח גדולה ולקראת ארבע אחר הצהריים חוזרת הביתה עם הילדים. בימים עדי מתעכבת בעבודה אני מגיע הביתה מוקדם ומוציא את הילדים ולפעמים הוריה של עדי הוסיף תמיר. כעבור כמה ימים החלטנו לבצע מעקב סמוי אחר עדי. היא ביקשה מתמיר להוציא את הילדים, מכיוון שהיא צפויה להתעכב בעבודה.
צוות מעקב ליווה אותה בכל היום, מצאתה מהבית, דרך הורדת הילדים בבית הספר ועד להגעה לעבודה בבניין חברת הביטוח. לקראת 11 בבוקר, עדי נראתה יוצאת מהבניין, ופוגשת בחורה בבית קפה הממוקם בכניסה אליו. כעבור שעה עדי חזרה לבניין והבחורה הנוספת עזבה את המקום. בשעה 14:30 עדי יצאה שוב מהבניין, הגיעה שוב לבית הקפה והתיישבה במקום. כעבור רבע שעה, הגיע למקום גבר, שנשק על לחייה של עדי והתיישב לצידה. השניים נראו סועדים במקום ומשוחחים, על פניו נראה כמפגש עסקי לכל דבר. במסגרת עבודתה עדי נוהגת להיפגש עם בעלי עסקים, בניסיון לצרף אותם לחברת הביטוח. בסיום הארוחה, עדי ליוותה את הגבר לחניון סמוך. הוא נפרד ממנה בנשיקה על הלחי, נכנס לרכב ונסע, ועדי חזרה לבניין חברת הביטוח. מספר הרכב של הגבר נרשם, כך שנוכל לזהותו במידת הצורך. עדי נראתה יוצאת מהבניין רק לקראת שש בערב. היא נכנסה לרכב שלה ונסעה ישירות לביתה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כפי שסוכם המעקב המשיך ביום למחרת. בשעה 12:30 עדי נראתה יוצאת מבניין המשרדים, נכנסת לרכבה ונוסעת. עדי הגיעה לחניון של קניון במרכז תל אביב, החנתה את הרכב, ישבה והמתינה. בחלוף כמה דקות הגיע למקום אותו הגבר שעדי פגשה יום קודם לכן. עדי עברה לרכבו והשניים נסעו מהמקום. כעבור כמחצית השעה הם הגיעו למתחם צימרים דיסקרטי באחד היישובים במרכז הארץ ושהו במקום במשך שעתיים. כשסיימו, החזיר הגבר את עדי לרכב שלה שבחניון ועדי חזרה לבניין חברת הביטוח שבו היא עובדת. בשלב זה פעלנו על מנת לזהות הגבר באופן מהיר. תוך כמה שעות גילינו להפתעתנו שהגבר מתגורר בשכונת מגוריהם של עדי ותמיר. בשעת ערב מאורחת פגשתי את תמיר. העברתי לו את כל הממצאים, כולל תמונות של הגבר המדובר. תמיר זיהה אותו מיד: "זה ארז, הבן שלו בכיתה של הבן שלנו... הוא גם בוועד ההורים של הכיתה, כמו עדי... הוא היה בבית שלנו לפני כמה שבועות, במפגש של ועד הכיתה". השעות המרובות יחד במסגרת ועד הכיתה הובילו לרומן שהתפתח בניהם. סוכם עם תמיר שנבצע עוד כמה ימי מעקב, כך שעדי לא תטען שהיה זה מפגש חד פעמי.
במהלך השבועיים הבאים תפסנו את עדי וארז בעוד שני מפגשים רומנטיים. בסוף הפעילות ולאחר שמאפייני הקשר היו ברורים וחזקים, תמיר שוחח עם אשתו. כשעדי ראתה את הדו"ח ואת הסרטים, שלא הותירו ספק, היא הודתה מיד בקשר הרומנטי שהתפתח בחייה. עדי ביקשה מתמיר שלא יפגע במשפחתו של ארז. תמיר החליט לסלוח וביחד עם עדי הם החלו בניסיון לשקם את הזוגיות שלהם ולהבין ביחד כיצד הגיעו למצב הזה. האם הם יכולים להכיל את משבר האמון שזעזע את הזוגיות, ימים יגידו.
2 צפייה בגלריה
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
גולן פנחס, חוקר פרטי
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים. גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל המשרד "ים חקירות".