בחירת אריחים לדירה חדשה (או לבית לפני שיפוץ) היא אחת ההחלטות החשובות ביותר. הריצוף ישמש כרקע לרהיטים שיגיעו בהמשך, והוא זה שיקבע את המראה הכללי של הבית.
2 צפייה בגלריה
ריצוף מבריק מוסיף אור לחלל אבל דורש ניקיון שוטף
ריצוף מבריק מוסיף אור לחלל אבל דורש ניקיון שוטף
ריצוף מבריק מוסיף אור לחלל אבל דורש ניקיון שוטף
( צילום: יעל מנשה )
מגוון האריחים בחנויות הקרמיקה הוא עצום - הן מבחינת גוונים והן מבחינת גדלים. ועוד לא דיברנו האם עדיף אריחים בגוון מבריק או מט.
אז איך נדע לבחור נכון?
שאני אשפשף?
בחרו את מידת הברק של האריח בהתאם ליכולת הניקיון שלכם. אריח מבריק יהפוך את הבית לאלגנטי ומואר אך יאלץ אתכם להתרוצץ עם הסמרטוט ולנקות שוב ושוב. לעומתו, על אריח מט או אריח לפטו הלכלוך פחות בולט.
קראו גם:
הגודל כן קובע
שמרו על פרופורציות והתאימו את גודל האריח לגודל החלל. אריח גדול בחלל קטן יקטין יותר את החדר, ואריח קטן בחלל גדול יראה מקושקש מדי בגלל החיבורים הרבים בין האריחים.
מתמזג בחלל
העדיפו גוון נטרלי ושקט שישתלב עם כל ריהוט שיונח עליו בהמשך ולא יתחרה בו. חשוב לזכור שלתאורה באולם התצוגה ישנה השפעה רבה על גוון האריח ובבית הוא ייראה קצת אחרת. גם הטקסטורה שעל האריח עלולה להשתנות מעט מאחר ומייצרים את האריחים בסדרות שונות, וישנם הבדלים מינוריים בין סדרה לסדרה.
מים בששון
הקפידו על ריצוף נגד החלקה בחללים הרטובים (מקלחות ומרפסת) על מנת למנוע תאונות עתידיות.
2 צפייה בגלריה
יעל מנשה. אוהבת אנשים ועיצובים
יעל מנשה. אוהבת אנשים ועיצובים
יעל מנשה. אוהבת אנשים ועיצובים
(צילום: טלילאו צילום)
תנו כבוד לרובה
התאימו את גוון הרובה לגוון האריח, או לחילופין הדגישו את האריח בעזרת רובה בצבע שונה - הכל בהתאם לקונספט אותו בחרתם עבור הדירה.
יותר זה פחות
רצוי לרכוש מראש כמות גדולה יותר של אריחים מהכמות הנדרשת לריצוף הבית (בין 15 ל־20 אחוזים יותר) מאחר וישנו פחת גבוה בתהליך החיתוך והריצוף. אריחים שיוזמנו מאוחר יותר יהיו שונים מעט בגוון ובטקסטורה.
תכנון מראש
בניגוד לקירות הבית, שאת צבעם ניתן לשנות בקלות, הריצוף הוא קבוע ולכן חשוב מאוד לתכנן היטב מראש - אם אתם לא רוצים להחליף ריצוף ולמצוא את עצמכם חיים בתוך ארגז של חול.
הכותבת היא מעצבת פנים והום סטייליסטית, מומחית בשדרוג דירת קבלן והתאמתן לצרכי הלקוח.