אמרה ידועה מספרת כי מסע של אלף קילומטר מתחיל בצעד אחד. רמז לכך שכל שינוי שאדם מתכוון לעשות בחייו, גדול ככל שיהיה, מתחיל בפעולה אחת. כך גם סיפורה יוצא הדופן של המאמנת והיועצת הזוגית ריקי עזרא (50) מאשדוד. כנגד כל המוסכמות, אזרה אומץ להיות עצמאית. מאז היא בנאדם מאושר שמנהל את עצמו, בקצב שלו. עובדת קשה ונהנית מכל רגע.
2 צפייה בגלריה
ריקי עזרא
ריקי עזרא
ריקי עזרא
(צילום: ענת קזולה// סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: Studio 35 - private collection, D&A , אסף פלג)
עזרא, נשואה, אמא לארבעה בנים (28,26,22,18) וסבתא לנכדה מתוקה בת חמש וחצי, עוסקת בתחום האימון האישי והיעוץ הזוגי כ- 12 שנים. ברזומה המקצועי שלה תוכלו למצוא תואר ראשון בחינוך ותואר שני בלימודי משפחה. היא מאמנת אישית וחברת לשכת המאמנים בדרגת 'מאמן בכיר', יועצת זוגית ומשפחתית, סופרווייזרית למאמנים ומרצה. את שאר הסודות נגלה לכם בהמשך.
"מעל 20 שנים עבדתי בהוראה", מספרת עזרא. "בשלב מסויים הרגשתי שמיציתי. הייתי במלחמת התשה עם עצמי כולל תקופה שבה הרגשתי מדי בוקר שאני צריכה ממש לגרד את עצמי מהמיטה. החלטתי שככה אני לא מוכנה להמשיך", היא מוסיפה. "כלפי חוץ, מלבד בעלי אף אחד לא ידע מה עובר עליי וכמה קשה לי. התנהגתי רגיל וחייכתי, אבל מבפנים הייתי כבויה לחלוטין. ידעתי מה אני לא רוצה, אבל לא היה לי מושג מה כן".
באותם שנים תחום האימון האישי תפס תאוצה אדירה בארץ. "נרשמתי ללימודי הכשרת מאמנים, קודם כל עבורי. ידעתי שאעבור תהליך" נזכרת ריקי. "לא חשבתי לעסוק באימון, אבל כבר במפגשים הראשונים של הקורס הרגשתי עמוק בבטן שזה היעוד שלי", מספרת בהתלהבות גם אחרי 12 שנים. "מאותו רגע השקעתי את כל כולי בתחום. שתי התמחויות בזוגיות עשיתי מיד אחרי קורס ההכשרה באימון אישי ומאז אני לא מפסיקה ללמוד ולהתמקצע, כדי להיות הכי מקצועית שאפשר".
כיום משלבת עזרא את שני התחומים יחד. לדבריה, אימון אישי וזוגיות שזורים זה בזה. "זוג שמגיע אליי עובר גם תהליך אישי בתוך התהליך הזוגי. אסור לשכוח את האינדיבידואל לרגע".
2 צפייה בגלריה
ריקי עזרא
ריקי עזרא
ריקי עזרא
(צילום: ענת קזולה// סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: Studio 35 - private collection, D&A , אסף פלג)
ריקי מנחה סדנאות אימון אישי וזוגיות, לפרטיים, לנוער ולעובדים בחברות וארגונים. מרצה בארץ ובקהילות יהודיות בעולם, ומשדרת את תוכנית הרדיו 'זוג בזיג-זוג' ברדיו החברתי הראשון. ואם זה לא מספיק, בימים אלה היא בעיצומו של כתיבת הספר שלה ובבניית קורס התמחות בזוגיות למאמנים ומטפלים.
"אני פוגשת בכל יום סיפורים מרגשים" היא מתארת. "אנשים שמגיעים אליי כבויים וחסרי ביטחון, לאט לאט מתחילים לפרוח, להאמין בעצמם ולחוות הצלחות. לשמחתי הצלחתי להציל כמה וכמה משפחות מפירוק והמון זוגות שהיו כבר צעד מהרבנות ובזכות התהליך חזרו לזוגיות בריאה. זה הסיפוק הגדול ביותר שאפשר לחוות בתחום" מסבירה ריקי.
איך יוצרים את השינוי? מאיפה שואבים כוחות?
"אני מאמינה שאף פעם לא מאוחר לעשות שינוי. הרבה אנשים אומרים 'אני מבוגר מדיי', 'ככה אני', 'זה מה יש' - אלו אמירות שאני מפצירה באנשים לגנוז. תמיד אפשר לשפר ולחזק כל תחום בחיים. גישת ה-CBT , בה אני מתמחה, עובדת בדיוק על המחשבות המעכבות האלה".
"אני מאמינה בבחירה. מהרגע שאנחנו קמים בבוקר" מסבירה ריקי במקצועיות. "יש משפט שאומר 'הכל צפוי והרשות נתונה' - גם אם הכל 'מכתוב' עדיין הרשות נתונה לנו לבחור איך לשחק בקלפים שקיבלנו", אומרת המאמנת המנוסה ומוסיפה טיפ קטן על חשבון הבית: "גם במציאות כמו הקורונה שאין לנו ממש שליטה עליה, אנחנו יכולים לגמרי לבחור בנקודת מבט אישית על המציאות".
אחת מתקרות הזכוכית אותן היא עוזרת לנפץ, קשורה לכישורים שנשים מביאות למקום העבודה ולאמונה שלהן בעצמן. "אמנם חל שיפור משמעותי בהמצאות נשים בעמדות מפתח ותפקידי ניהול. אפשר לראות גם שיפור חוקתי בהגנה ואכיפת הטרדות מיניות במקומות עבודה, אך יש עוד הרבה למה לשאוף. ישנה אפליה לא הגיונית בשכרן של נשים לעומת גברים, ונשים עדיין נתפסות כמי שקשה להן לשלב עבודה – בית – ילדים. רבות מצליחות להוכיח ההיפך, לא רק בשילוב קריירה וילדים, אלא גם בכישורים שעולים בהרבה על כישוריהם של גברים".
לשם כך, ריקי הצטרפה לצוות מנחות הפרויקט "נערות למדעים ומצוינות אישית" במשרד לקידום מעמד האישה בעריית אשדוד. המטרה היא לעודד נערות כבר בגיל צעיר לשאוף למקצועות ריאליים ולהתברג בעתיד לתפקידים בכירים, מתוך מודעות ליכולות ולחוזקות שלהן ופיתוח הביטחון והדימוי העצמי.
עדיין רבים מאיתנו נופלים לפחד לשחרר ממקום עבודה 'מסודר' ולוותר על חוויות והגשמה עצמית לטובת שכר או תנאים. "אני מאמינה בלב שלם שעבודה צריכה להיעשות מתוך אהבה ושליחות" קובעת עזרא. "כשאדם קם בבוקר לעיסוק שהוא אוהב, הוא ייתן את ה- 100% שלו ויקבל סיפוק עצום. אני חיה את המשפט 'תעשה מה שאתה אוהב, או שתלמד לאהוב את מה שאתה עושה'. לעולם אל תישאר מתוסכל".
אינסטגרם: riki_ezra
054-5919824