אין אחד שלא מכיר את ננה בארי בת ה-54 מאשדוד. הספרית המיתולגית של העיר שהפכה לאשת נדל"ן משגשגת, "וכבת לעדה הגיאורגית", כמו שהיא מתגאה ומדגישה, הוכיחה שגם בצניעות ובתוך קהילה שמרנית יש ביטוי לעוצמה נשית מהמעלה הראשונה.
2 צפייה בגלריה
ננה בארי
ננה בארי
ננה בארי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: יעל מימוני // בגדים: glow fashion)
היא נולדה לפני 54 שנים בכותאיסי עיר מחוז בגיאורגיה כבת זקונים לאב שמרן ונוקשה "אבל עם לב רך ותובנות עמוקות מבפנים", כמו שהיא אומרת וחיוך רחב נסוך על פניה.
בגיל 11 עלתה ארצה וכל הזמן חשבה איך היא עושה עסקים: "זה התחיל מאבא שלי", היא נזכרת, "הוא כל הזמן היה לוקח אותנו לעסקים שבבעלותו בגיאורגיה ומלמד אותנו 'שום דבר לא יבוא לכן בלי עבודה קשה', לא היו לו בנים, רק בנות במשפחה, והיה חשוב לו שכל אחת תדע שהיא צריכה כל הזמן להיות עצמאית, ויחד עם זאת אבא היה שמרן, כן, אומנם זה השתנה כשעלינו ארצה, אבל עדיין. הוא היה מדבר איתנו בעיניים. הייתי נערה יפה עם הרבה מחזרים - והוא בעיניים שלו לא היה נותן לי לזוז מילימטר".
בשל כבוד אביה היא לא התגייסה והתחתנה יחסית בגיל צעיר למי שהיא מגדירה: "אהבת חייה. אני בלעדיו כלום, וגם הוא בלעדיי כלום. אני חושבת שאצלי העוצמה הנשית", היא תאמר מספר פעמים במהלך הראיון, "זה ההבנה איך את ובעלך מעצימים אחד את השניה".
בעלה התעסק בעיקר בטקסטיל ופתח מספר חנויות ברחבי אשדוד וכדי לסייע בפרנסת המשפחה היא פתחה את "ננה ביוטי" - שהפך למוסד באשדוד: "עבדתי שם מאוד קשה, הייתי עומדת על הרגליים שעות במשך ימים, וברוך ה' זה הצליח. הקמתי שם כמה עמדות, גם של טיפוח ויופי, וזה עבד מצויין. הלקוחות לא היו מוותרות עליי ואני תמיד הייתי להן אוזן קשבת. שומעת, מבינה, מכילה, זה סוד הקסם שלי, אני חושבת. אני לא רואה לקוח או עסקה ויאללה מנסה לסגור את זה כמה שיותר מהר. חשוב לי לראות מי עומד מולי. מה הבעיות שלו, מי הוא בכלל. כשאדם מבין שעומד מולו בן אנוש ולא איזה תאב בצע הוא מרגיש רגוע ובטוח".
2 צפייה בגלריה
ננה בארי
ננה בארי
ננה בארי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: יעל מימוני // בגדים: glow fashion)
אבל לצד העליות ידעה ננה גם מורדות. "ענף הטקסטיל היה בירידה והגענו למקומות קשים. ברוך ה' אף פעם לא נזקקנו לאף אחד, אבל זה כבר לא היו הזמנים ההם, ומה לעשות, לימדו אותי כשקשה לא מרימים ידיים".
מהצורך לכלכל את המשפחה ברווחה ובשלווה הגיעה ננה לתיווך נדל"ן והפכה לאשת הנדל"ן של אשדוד, כאחת מהמתווכות המבוקשות ביותר בעיר הידועה בתנופת הבניה והתפתחות ענף הדיור בעשור האחרון. איך מגיעים ממעצבת שיער מצליחה ככל שתהיה למתווכת נדל"ן משגשגת? לננה יש תשובה ברורה: "עוצמה נשית שמתבטאת בעוצמה לא פחותה של האיש שאתך, בעלי, שתמך בי לאורך כל הדרך".
ובכל זאת, זה תחום עיסוק שונה לגמרי.
“האמת, אם מסתכלים לעומק זה לא כל כך שונה. עוד כשהייתי במספרה הייתי אשת מכירות, חוץ מהמוצרים שהיה בחנות, הייתי גם מתווכת דירות רק בלי עמלה”, היא צוחקת, “המספרה הייתה כמו מרכז מידע, מישהי אומרת שהיא רוצה לעבור דירה, ואני נזכרת במישהו אחר שמוכר ומשדכת ביניהם. היו עשרות מקרים כאלו. ואז אמרתי לעצמי למה אני בעצם לא לוקחת על זה עמלה, זה גם הרבה יותר כסף, ופחות עבודה. לא היו לי כבר כוחות לעמוד במשך שעות והתחלתי לעבוד במשרד תיווך גדול, והפכתי להיות כוכבת הרשת שלהם חודש אחרי חודש”.
כאישה נאה ואצילית, ויחד עם מאגר לקוחות בלתי נדלה שהכירוה משנים עברו, החליטה ננה כי היא עוברת לשלב הבא בחייה: “ישבתי עם בעלי וחשבנו מה עושים. הוא אמר לי ‘תקשיבי למענך אני אמכור את העסקים של הביגוד, שגם ככה לא הולכים כמו שהיה בעבר ונפתח עבורך משרד תיווך. אני סומך עלייך’. וככה היה. הוא פתח תחנת מוניות ומתפרנס יפה ואני הקמתי את משרד התיווך”.
ההימור הצליח, ובתוך שנים ספורות הפכה ננה בארי לאחת המתווכות הבולטות ביותר בשוק הדיור באשדוד הידועה גם כך בריבוי המתווכים שבה, יחד עם בנה, עו”ד קובי בארי, איתו היא משתפת פעולה: “זה הכול מפה לאוזן”, היא מסבירה, “אצלי כל לקוח מקבל את מלוא תשומת הלב. אני יושבת ומנסה להכיר מי עומד מולי ומתאימה לו את מה שהוא מבקש כמו כפפה ליד. הרבה פעמים אני גם מודעת לכך שיש כאלו שאין להם הרבה, אז אני גם מסייעת איפה שאני יכולה, אם זה במחיר ואם זה במציאת דירה שתתאים בדיוק למידות וגם תשאיר עודף. ובנוסף, יש לי ייחודיות שאני משווקת דירות אך ורק בבלעדיות. זה דבר שאני מאוד מקפידה עליו”.
ואיך מסתדרים עם המשבר הנוכחי?
“הקורונה הורידה קצת מהעבודה באופן טבעי”, היא אומרת, “אבל אני לא מתלוננת. ברוך ה’ יש פרנסה לכולם, וכשהגשם יורד הוא יורד על כולם. אני ממשיכה לעבוד קשה ורוצה להיות כמו שאבא שלי היה: בעל עסקים שתמיד ידע לשמור על המשפחתיות, הוא פרנס את תשעת אחיו, ואני גם רוצה לעזור לילדים ולבני המשפחה וגם לאלו שזקוקים. אני מעדיפה לשמור את מה שאני נותנת בסתר. זה המצווה”.
ליצירת קשר עם אשת הנדל”ן
ננה בארי: 050-9836677