את ישראלה שביט קשה שלא להעריך בכל קנה מידה של הערכה שתרצו. הנערה הדעתנית והמצטיינת עם היכולות המדהימות "לצאת מהקופסה" בכל תחום שנגעה בו, תהפוך מהר מאוד לסטודנטית מצטיינת להנדסת אלקטרוניקה, תואר בפסיכולוגיה ובהוראה, הנחיית הורים פיתוח כישורים חברתיים והדרכת תלמידים בכל הארץ במסגרת תוכנית שפיתחה כספקית תוכן של משרד החינוך.
2 צפייה בגלריה
ישראלה שביטי
ישראלה שביטי
ישראלה שביטי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
מ-1992 התחילה לעבוד כמורה לאלקטרוניקה במקיף ה אשדוד ואז... לפני 14 שנה החליטה לפתוח את מרכז הלמידה המוערך מאוד ברחבי העיר אשדוד, הנושא את שם משפחתה. מרכז שקם במטרה לתת מענה מקצועי לימודי חברתי ורגשי לתלמידים במסגרת לא פורמלית. ואם כל זה לא מספיק אז היא פיתחה לאחרונה ערכת קלפים חינוכית הנושאת תו תוכן של מכון אדלר, ערכה היוצרת חיבור משפחתי ורגשי כאחד. ערכה שזוכה לפופולאריות רבה הן בקרב אנשי חינוך, והן בקרב הציבור הרחב ובקרוב גם באנגלית.
"מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי להדריך", היא אומרת, "למעשה זה המכנה המשותף לכל התחומים שבהם עסקתי והתמקצעתי באקדמיה ובקריירה. הנחיה והדרכה זה חלק ממני, אני למעשה אשת חינוך כשלושים שנה. וחושבת שהיכולות האלו, גם הפסיכולוגיים וגם הפדגוגים הביאו אותי למקום בו אני נמצאת היום במרכז הלמידה שייסדתי והקמתי".
אילו שירותים נותן מרכז הלמידה?
"למעשה אני פועלת בכמה מישורים ארצי ועירוני ארצי -ספקית תוכן של משרד החינוך בתוכנית "להרגיש מצוין" תוכנית חברתית רגשית בכל הארץ המופעלת ע"י מנחים מקצועיים מטעמי. במישור העירוני זו תמיכה לימודית הכוללת: עזרה בשיעורי בית , הכנה למבחנים, קידום ושיפור מיומנויות למידה. לתלמידי יסודי, התמיכה היא בכל המקצועות. לתלמידי חטיבת הביניים התמיכה מתבטאת במענה לימודי איכותי במתמטיקה, אנגלית, מדעים ופיסיקה.
הייחודיות בשביט -מרכז למידה היא שמתחילת הדרך השיעורים מועברים ע"י תלמידים מצטיינים בוגרי כיתות מופת ומדעיות עם יכולות חברתיות גבוהות. הפיקוח הפדגוגי הוא קפדני ואני לא מתפשרת בנושא הזה. המרכז גם מעניק: מוכנות לכיתה א לקראת סוף שנת הלימודים ובחודשי הקיץ. מוכנות לכיתה ז במתמטיקה אנגלית וכישורים חברתיים. הכנה ממוקדת בקיץ לכיתות ב, ג,ד,ה,ו במקצועות חשבון ואנגלית. קבוצות חברתיות גם לילדים עם צרכים מיוחדים שהתחיל לראשונה בעיר אשדוד לפני מספר שנים במרכז הלמידה בשיתוף עם נורית טופז ומאז הכל היסטוריה. הנחיית נערות למדעים ולמצוינות אישית מטעם המשרד לקידום מעמד האישה באשדוד".
לאחרונה, פיתחת גם ערכת קלפים ייחודית וחדישה, שזוכה להצלחה. תארי במה מדובר?
"עוד מילדותי הרגשתי על בשרי מה קורה כשאין תקשורת עם ההורים, או יותר נכון כשהתקשורת ממש גרועה. קשה להתרכז בלימודים, ישנם קשיים חברתיים, יש גם עניין גדול של הבושה שמתווספת על קשיים כלכליים משפחתיים. בעקבות פשיטת רגל של אבי מעסק עצמאי ותקשורת לקויה היצרה אווירה משפחתית קשה חיפשתי תחליף והתמכרתי למתוק. למזלי, התמכרתי לאוכל שנתן לי "נחמה" ולא לחומרים אסורים.
2 צפייה בגלריה
ישראלה שביטי
ישראלה שביטי
ישראלה שביטי
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
כאשת חינוך במשך שלושה עשורים, כאמא וכמנחה, אני יודעת בוודאות שאם ילדים לא יקבלו את מה שהם זקוקים לו בבית הם יחפשו את התשובות בחוץ. מתוך כל זה יצרתי ערכת קלפים לחיבור משפחתי, כדי שההורים יעשו פסק זמן קצר ויקשיבו היטב למה שנאמר בשיחה קלילה עם ילדיהם. הקלפים הם אמצעי השלכתי מדהים לגלות מה באמת קורה במשפחה שלנו, מה צריך לשמר ומה לשפר. כמו שלקוחה רשמה לי: 'פשוט שולפים קלף, אפילו אחד כל פעם, ואז מתרחש הקסם, יהלומים היוצאים מהפיות של האהובים שלנו, רגעי קסם קטנים שהם גדולים'".
איך נוצרו הקלפים?
"כמנחת הורים רשמתי שנים רעיונות חינוכיים ופרסמתי אותם באמצעי המדיה השונים. בקורונה 2020, בזמן הסגר הראשון, הגשמתי חלום של שנים ויצרתי ערכת קלפים 'רעיונות חינוכיים להעמקת החיבור בין הורים וילדיהם'. הערכה מכילה 23 קלפים, ונושאת תו תוכן של מכון אדלר. זו בעצם ערכה לחיים, לחיי המשפחה, כדרך קלילה ונפלאה לתקשורת במשפחה. לכבד להקשיב לשוחח לבצע פעילות או משימה ופשוט ליצור חוויות חיוביות משפחתית יחד לשיפור האווירה במשפחה".
איך זה פועל?
"פשוט מרימים קלף, קוראים רעיון (צד 1) הופכים את הקלף (צד 2) ומבצעים יחד את המשימה המשפחתית. ובדרך מנהלים שיחה לשיפור התקשורת והאווירה במשפחה. גם כשאנחנו כהורים מרגישים שהכול ממש מצוין, אפשר לגלות חוויות וערכים חדשים ולהיות קשובים למה שנאמר על ידי הילדים".
מאוד מעניין לשמוע איזו עצות את נותנת לקראת יום האישה הבינלאומי לנשים המנהלות קריירה ומשפחה.
"אני הולכת לומר משהו שלא ממש הרבה יאהבו. אי אפשר עד בלתי אפשרי לנהל משפחה 'בשלט רחוק' ועם כל הכבוד לאמצעים הטכנולוגים המקרבים רחוקים הם גם במידה רבה מרחיקים קרובים. ולכן חייבת להיות אחריות, נוכחות ושותפות הורית, במיוחד כשהילדים קטנים, אך לא רק.
"אם כאמא אגיע מאוחר מאוד, ההורה השני צריך להיות נוכח ולהפך, אפשר בוודאי להיעזר בסבא סבתא או מטפלת ליום יומיים בשבוע. ומכאן ההמלצות שלי לאישה הרוצה לצאת לעצמאות כלכלית: ללמוד את הנושא, להיעזר בגופים כמו מעו"ף, לבנות תוכנית עסקית וכלכלית עם יועץ עסקי, לחקור וללמוד את "המתחרים", ליזום מפגשים אתם ולהתייעץ אתם. רובם ישמחו מאוד לעזור.
תהיי מכוונת מטרה ולעולם לא לשכוח את המשפחה כי שום הצלחה מסחררת שלא תהיה לך, לא תהיה שווה בלי לראות ולחוות את הילדות של ילדיך.
"גם בחיי האישיים חוויתי לא פעם משברים כלכליים. בעלי עובד הייטק ולא מעט פעמים החברות בהן עבד נסגרו והוא נאלץ לא לעבוד תקופות של חודשים רבים וגם תקופה של כמעט שנה". כבת זוג האמנתי בו שהוא חכם כישרוני ולא ישב בבית עד גיל הפנסיה. המשכנו להתנהל באחריות וכמובן חשוב לא לשדר לחץ.
"גם מבחינה עסקית, בעסק שלי לא פעם כמו מרבית העסקים בעיר עברנו מבצעים צבאיים שכבעלת עסק את לא יודעת לאורך כמה זמן זה יימשך. ובוודאי קורונה 2020/21 הראתה לנו חוסר וודאות מהי, וכך לאחר לבטים, רבים בתום הסגר השני החלטתי לחזור למקור והחזרתי את מרכז הלמידה שלי לביתי כי כמו שאני מאוד מאמינה "אין כמו בבית תרתי משמע".
נייד - 0544857852
על הקלפים תמצאו באתר: www.shavitcenter.co.il