אין כמעט אישה באשדוד שלא מכירה את אהובה יצחק עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת הנשים העירונית. עמרם, בעלת שני תארים, היא אישה פעילה, בולטת בעיר בזכות העשייה הנמרצת למען נשים. בזכות פרויקטים יחודיים ויוצאי דופן שעשתה ממותגת אשדוד כעיר שוויונית וידידותית לנשים.
אהובה מדגישה כי היא רואה בגברים, שהם בנים, אחים, אבות, בני זוג, שותפים שווים, משמעותיים והכרחיים בהפיכת העיר למרחב בו שוויון הזדמנות ושוויון בין המינים מתקיימים. אהובה היתה עד לפני 5 שנים אשת חינוך באשדוד ואז הגיעה לתפקיד יועצת ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
אהובה עמרם
אהובה עמרם
אהובה עמרם
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, בוטיק מיכל זכאי, בוטיק לה וי)
איך הגעת לתפקיד של יועצת ראש העיר?
"כמורה הייתי פעילה מאד ומעורבת בעשייה הבית ספרית, כיהנתי שנים רבות כוועד וכיו"ר ועד המורים בבית הספר מקיף ד'. הגשתי מועמדות ושמחתי לזכות במכרז. אני רואה זכות גדולה לשמש בתפקיד יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ויו"ר מועצת נשים עירונית", אני מקדמת את חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לעיר שיויונית וזוכה ממנו למלוא התמיכה וההערכה.
מהו בעצם תפקידך כיועצת ראש העיר וכמנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה בעיר?
"תפקידה של היועצת הוא לפעול ולקדם את נושא השוויון המגדרי בקרב כל אוכלוסיית העיר ובקרב כל הגופים , הארגוניים והחברות בעיר, בכל תחום הקשור לנשים. תחומי הפעילות הם רחבים ורבי השפעה מאחר והנשים הן 50% אחוז מהאוכלוסייה".
מה היו המטרות שלך ששמת לנגד עינייך בתפקיד?
"המטרה החשובה ביותר שעמדה לנגד עיני הייתה להפוך את אשדוד לעיר מובילה, למופת ודוגמה, כעיר גדולה שבה קיימת המודעות לשוויון בין המינים. לעיר של מעורבות ועשייה נשית בולטת, בכל התחומים. חשוב היה לי, בהמשך לעשייה שלי במערכת החינוך, להעצים נשים, לגרום לכל אישה להאמין בעצמה, לחזק את היכולות, את הביטחון העצמי ואת המסוגלות האישית, לפתח מנהיגות נשית בעיר. חשוב לי לתת פלטפורמה להשמיע את הקול של הנשים ולהביא את הנשים לקדמת הבמה".
ספרי על פעילויות ופרויקטים מעניינים שקידמת-
אני יוזמת ומקדמת מגוון רחב של קורסים, אירועים, סדנאות ובכלל העשרה והעצמה לנשים בכל הגילאים ובכל המגזרים, במטרה לתת כלים לכל אישה בעיר להתפתח, לצמוח ולהיות מובילה ומשפיעה בקהילה שלה. בין הפעילויות - קורסים מקצועיים לתעסוקה, לפיתוח מנהיגות חברתית, הרצאות העצמה ע"י מיטב המרצים, מגוון סדנאות לתדמית מקצועית , מפגשי בוקר נשי ועוד.... כל הנשים בעיר יכולות להשתתף בפעילויות ובאירועים בעלות מסובסדת.
במסגרת הפעילות הענפה שלי, יזמתי פרויקט קידום נערות למדעים ומצוינות אישית בתיכונים.
קורס שב"ק – קורס הכשרה כשגרירת ביטחון קהילתי שיאפשר לנשים לתרום לביטחון של כל נערה ואישה במרחב האישי והציבורי, ולאחרונה הקמת הרכב נשי במוזיקלי בשם "ימאמיה" בשיתוף החברה העירונית. בנוסף הקמתי פורום בעלות עסקים לנשים וקבוצת פייסבוק בשם קהילת הנשים החזקות.
2 צפייה בגלריה
אהובה עמרם
אהובה עמרם
אהובה עמרם
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: בוטיק מירי'ס, בוטיק מיכל זכאי, בוטיק לה וי)
איך את מביאה למודעות במסגרת תפקידך את נושא האלימות כלפי נשים?
"אלימות ורצח נשים הפכו להיות בשנים האחרונות מכת מדינה. כל שנה נרצחות בממוצע כ-20 נשים הממשלה וכל הגופים האחראים חייבים לנקוט באמצעים ולמגר את התופעה. צריך לאכוף להעניש בחומרה, עם תקציב גדול ועוד. אני אומרת 'אפס סבלנות לאלימות'. במסגרת תפקידי יזמתי פרויקטים מיוחדים כמו 'בטוחה בכל מקום במרחב הציבורי והאישי' וכן כנסים ימי עיון ,הרצאות ועוד".
איך קידמת את הנשים בזמן הקורונה?
"בתקופת הקורונה יזמתי שעת שידור בערוץ העירוני 'ערוץ הבידוד'. בעלות העסקים הרצו בפני הצופים, קראו לזה 'נשים משדרות קהילה'. כמו כן הפעלתי קו לתמיכה וסיוע - "מתגייסות יחד לעבור את התקופה". אם לא די בכך, אהובה גם בוחרת בכל סופ"ש אשה עם סיפור חיים מרתק למדור "אשת השבוע שלי", שבו היא חושפת ונותנת במה לנשים רבות שעושות עבודת קודש אשר מקבלות חשיפה משמעותי. "באשדוד יש נשים שמטביעות חותם בכל דרך ובכל תחום וחשוב מאוד שכולם יכירו אותן ויפרגנו להן".
מה המסר והתובנה שלך לנשים?
"המסר שלי מופנה לנשים וגם לגברים, בהם אני רואה שותפים חשובים ומשמעותיים בעשייה נרחבת ואמיתית לשינוי ולמהפכה המיגדרית. כל ילדה, נערה ואישה צריכה שיהיה לה ביטחון ודימוי עצמי גבוה, להאמין בעצמה, ביכולות שלה, במסוגלות האישית. חשוב שנשים שרוצות ויכולות, להגיע לעמדות מפתח ולתפקידים שנחשבים 'גבריים'. לא לוותר, אלא להאמין כי כל אחת יכולה לפרוץ את הדרך ולנפץ תקרות זכוכית וחומות ברזל בכל התחומים למען עצמה ולשמש השראה לנשים אחרות.אני מזמינה כל אישה בעיר להצטרף ולהיות חלק מקהילת נשים חזקה ומובילה. המוטו שלי: נשים חזקות - עיר חזקה".
נייד 0528484839
משרד 08-8545084
ahuvaam@ashdod.muni.il