"אני חושבת שבראש ובראשונה באישה קיימת הבנה, הקשבה ורגישות" אומרת תמיר בתחילת הריאיון שלנו. "החיבור שבין ההקשבה לבין עריכת הדין הוא בצד האישי של הדברים. כאשר עורך דין נותן ללקוח שלו ליווי וסיוע משפטי מתוך הקשבה והבנה, זה הופך אותו לבעל מקצוע טוב יותר מאשר עורכי דין אחרים שיכולים להיות מדהימים מבחינת הידע שלהם, אך היחס האישי שלהם טעון שיפור" אומרת עורכת הדין המנוסה.
2 צפייה בגלריה
סיגל תמיר
סיגל תמיר
סיגל תמיר
(צילום: ענת קזולה// סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: D&A)
בנוסף לעיסוקה כעורכת דין, תמיר היא גם ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות. משרדה עוסק במספר תחומי שונים וביניהם: חוזים, מקרקעין ומשפחה. ואם כל זה לא מספיק לכם, מדובר גם במגשרת מוסמכת אשר חברה בלשכת עורכי הדין בישראל. "בסופו של דבר, כאשר לקוח מגיע למשרד, גם אם מדובר בעניין מאוד ברור, הוא קודם כל מחפש מי שישמע אותו. בלא מעט מהמקרים אני מוצאת את עצמי סוג של פסיכולוגית עבור הלקוחות שלי".
"מעבר למקצועיות שחייבת להיות במאת האחוזים, רמת החיבור בין עורך דין ללקוח צריכה להיות ביחסים הבין-אישיים שביניהם" מציגה תמיר את האג'נדה המקצועית שלה. "כאשר לצד המקצועיות קיימת גם הקשבה, הבנה והכלה של האדם שמולך, הוא באופן חד משמעי גם ייתן בך אמון. ושוב, אסור לשכוח שצריך להיות גם דקדקן, קפדן ולוודא את הפרטים בלי לעגל פינות" היא מציינת בחיוך גדול.
אחד התחומים המורכבים בהם עוסקת תמיר הם הסכמי ממון וצוואות, שם היא ממליצה לבצע הסכם בכדי להימנע מסכסוך עתידי. "צוואתו של אדם זו הדרך היחידה המבטאת את רצונו של המצווה שהוא הנפטר. זה הליך מורכב, בעיקר מבחינה רגשית, ולכן חשוב, גם לי כעורכת דין, לפעול בנושא ברגישות" מסבירה תמיר. "את הסכמי הממון אנו עורכים בדרך כלל בין בני זוג בשלב שלפני הנישואין, וזאת בכדי למנוע חילוקי דעות וסכסוכים, וגם במקרים שכל אחד מבני הזוג רוצה לשמור על נכסיו ולא יצטרך לחלוק עם בן הזוג בעת משבר או גירושין".
כעורכת דין שתחום עיסוקה נוגע לא מעט ביחסים שבין גברים לנשים, מציינת תמיר כי היא רואה שהפערים בין גברים לנשים דווקא מצטמצמים בנשים האחרונות. "נכון שהפער קיים עדיין, אבל ללא ספק הוא קטן בצורה משמעותית מבעבר" היא אומרת ומוסיפה ש"אפילו בבתי הדין הרבניים, שבעבר נטו לקבל באופן כמעט מוחלט את דעתו של הגבר, הפערים הללו פחות קיימים כבר".
2 צפייה בגלריה
סיגל תמיר
סיגל תמיר
סיגל תמיר
(צילום: ענת קזולה// סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: D&A)
באופן אישי, היא מספרת, ההגעה לבתי המשפט או בתי הדין נעשית מבחינתה כאשר כל ניסיון קודם להגיע לסיכום נכשל. לדבריה של עורכת הדין, ישנם גם הסכמי גירושין להם היא נדרשת לסייע. "אני חושבת ורוצה להאמין שאנשים קמים בבוקר ולא מחפשים ללכת לבתי משפט" אומרת תמיר וצוחקת.
"אני מאמינה בזכויות אדם ובדרך השלום ונוטה לפייס בין אנשים. גם כשמגיעים להסכמים כמו בגירושין אפשר לנהל את ההליך בצורה נעימה לחלוטין, ומבלי לנהל מלחמות שעלולות לפגוע במרקם המשפחתי העדין ממילא וכמובן לכבד את רצונו של כל צד" מסבירה תמיר. "כאשר אני מחברת מאמרים, חשוב לי מאוד להעצים את נושא השלום וההסכמה".
"הגיע אליי זוג לפני זמן מה לאחר שהגיעו להסכמה על גירושין אחרי כמה שנות נישואים" מספרת תמיר. "כאשר נפגשתי אתם, הרגשתי שהאישה דומיננטית והבעל די נמנע מלהגיב למתרחש ונראה סגור. בשלב מסוים בשיחה וההסברים פניתי אליו עם כמה שאלות, ומשפת הגוף והדיבור בחשש הבנתי שהוא נרתע מאוד מההליך. אתה מוכרח לשנות טקטיקה ולרתום אותו אליך כדי להקל על שניהם בסופו של דבר, ואכן הם הצליחו לסיים את העניין בצורה יפה ומכובדת" אומרת תמיר ומסכמת, "בכל דבר בחיים, חיוך ואווירה טובה תמיד נמצאים בעדיפות עליונה".
עו"ד סיגל תמיר
נייד 0507730938
פקס 088573183
לאתר האינטרנט של המשרד: https://sigaltamir-adv.co.il
פורסם לראשונה: 10:23, 04.03.21