מיכל נהון בת ה-49 אם לשלושה וסבתא לשני נכדים מאשדוד, ידועה באזור הדרום לאחת מהמתקשרות ומפרישות החלה המפורסמות ביותר.
2 צפייה בגלריה
מיכל נהון
מיכל נהון
מיכל נהון
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג)
מיכל אישה לביאה שעברה דרך ארוכה להגיע לרגע הזה שבו היא הגורו של נשים מהשלב שבו הן רווקות ומלווה אותן ביום המקווה וגם בשלבי ההריון. נהון, אם לשלושה וסבתא לשני נכדים, עובדת בעיריית אשדוד קרוב ל-30 שנה החליטה לעשות שינוי בחייה ולחלק מהרוחניות והמתנה שקיבלה לעולם, זאת בעקבות שלוש תאונות דרכים שעברה, אחת מהן קשה, שהביאו אותה לחשב מסלול מחדש.
ואכן, מיכל, החליטה לאט לאט להשתמש בכלים שעומדים לרשותה בצורה הטובה ביותר ולהתחיל להעצים את עצמה ונשים סביבה ולעזור להן .
נהון עוד מצעירותה הייתה בשלנית מעולה, פתחה קייטרינג משלה, הקימה עסק לערבי "הפרשות חלה" המלווים גם בתקשור רוחני בו ניחנה, החלה לפתוח בקלפי קבלה ועשתה חיל. התובנות שלה לחיים, ובעיקר הדרך שלה להצלחה הביאו נשים רבות להתייעץ אתה כיצד עושים שינוי בחיים ובשנים האחרונות ובמקביל היא החלה גם להעביר סדנאות להעצמה נשית.
"אישה צריכה להכיר בערך עצמה, כמו כל אדם, אבל אישה בגלל ההיסטוריה רבת השנים שהפלתה אותה, וגם בגלל האקלים התרבותי שלפעמים גם בישראל עדיין מחשיב אותה כנחותה מהגבר, חייבת להכיר בערכיה הסגוליים בפני עצמה. היא צריכה לקום כל בוקר ולהסתכל במראה ולומר 'את הכי יפה והכי מושלמת והכי טובה', גם אני אומרת את זה כל בוקר, ואני רחוקה מלהיות מושלמת, אבל ברגע שאת מחדירה את זה הנפש וההרגשה מוקרנים החוצה וככה את באמת נראית גם בעיני אלו שרואים אותך".
2 צפייה בגלריה
מיכל נהון
מיכל נהון
מיכל נהון
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג)
ילדותה של מיכל באשדוד הייתה רצופה אהבה ומשפחה תומכת, אביה היה מנהל קופת חולים מאוד מוערך בעיר, אימה דאגה לחינוך ולערכים שלנו ולמי שאנחנו כיום. היא קונקרטית מאוד, רגישה ומאוד כריזמתית, שיחה איתה היא סוג של תרפיה, יש לה יכולת לגעת באנשים ולתת את המשפט הנכון בטיימינג הכי נכון. וכמובן יש את עניין הנתינה שמיכל כה מרבה לדבר עליו: "אני די אנרגטית ולא נחה לרגע, כי אני אוהבת את מה שאני עושה. לאורך שנותי תמיד עסקתי בעשייה ונתינה , תמיד ראשונה לארח לפנק לשמח , האושר שלי לראות איך אני מצליחה להשפיע על הסובבים אותי .
אני אוהבת את המטבח כן זו אני זו שמזמרת ורוקדת כשאני מבשלת ואופה , זו התרפיה שלי . הבישול שלי בא מאהבה גדולה למה שאני עושה ולמי שאני. אני נותנת למחמאות להכנס אליי, לא מתביישת בהן, וככה אני רוצה גם להעביר לנשים שבאות אליי להתייעצות. להסביר להן את הדרך שהן צריכות לעשות כמוני לקבל את עצמן ואת הסגולות הגדולות שיש בכל אחת מהן".
הקורונה שיבשה קצת את את הקריירה המשגשגת של נהון, מטעמים מובנים, אבל גם בזה היא רואה מסר: "אנחנו הולכים לחוות 24 חודשים של משבר גדול, השנה שעברה והשנה הכלכלית הלא טובה בדרך, וכל אדם צריך לעשות חשבון נפש, כי זה מסר כללי לכל אחד ואחת בקטע שלו. זה אמור להביא שינויים גדולים והבנה של כל אחד ואחת מאיתנו שמכאן אפשר רק לצמוח".
ולאן היא רוצה לצמוח? נהון לא מהססת לרגע: "הגיע הזמן שהציבור יכיר אותי - אני רוצה תוכנית בישול משלי בטלוויזיה. זה השלב הבא ואני אגיע אליו".
מיכל נהון פלאפון 0507400737