1 צפייה בגלריה
התקנת המנורות החלה | צילום: דוברות עיריית רחובות
התקנת המנורות החלה | צילום: דוברות עיריית רחובות
התקנת המנורות החלה | צילום: דוברות עיריית רחובות
עיריית רחובות החלה במהלך התייעלות אנרגטית: לאחר השלמת מכרז התאורה הגדול בישראל, בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, החלו בתהליך להחלפת עשרות אלפי נורות לתאורת רחובות.
המהלך נועד לשיפור תאורת רחובות העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום גופי התאורה. מערכות התאורה החדשות הינן מערכות חכמות וחסכוניות, וכוללות כ- 11,000 גופי תאורה חדשים לעיר רחובות.
השבוע החלו בפיילוט החלפת נורות הרחוב בתאורת לד ברחובות עמ"י ונפתלי בן אפרים בשכונת שרונה בעיר, ובפארק השעשועים בקרית היובל. לאחר התקנת הנורות, הספק התאורה יימדד ויעקבו מקרוב אחר החיסכון באנרגיה. עם סיום הפקת הלקחים מהתקנות ראשוניות אלו, ימשיכו בשבועות הקרובים בהתקנת תאורה ביתר חלקי העיר.
כזכור, לפני מספר שבועות ועדת המכרזים המשותפת לעיריית רחובות ועיריית ראשל"צ בחרה בחברת "מנוליד -חרות מערכות", כספק הראשי למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED.
במהלך זה ייקחו שתי הערים חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית. ההערכות מדברות על חסכון משמעותי בחשמל של כ- 60% מהוצאות החשמל בגין תאורת רחוב, ובממוצע חסכון של כ- 25% מסך הוצאות החשמל של העיריות.
במסגרת הפרויקט ברחובות יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.
רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "מייד עם סיום ההכנות, עברנו לפיילוט של התקנת התאורה. המשך ההתקנה ייעשה על הצד הטוב ביותר עם הפקת הלקחים מהשלב הראשוני. מדובר במהלך משמעותי , אשר מוכיח למעשה כי רחובות "חושבת סביבה", יביא לחסכון ניכר בהוצאות העירייה, ומניח תשתית להרחבת יכולותיה של רחובות כ-עיר חכמה".
ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "בתום המהלך ייפחתו הוצאות העירייה על חשמל ונשפר את רמת התאורה בעיר. כמו כן המהלך כולל הקמת מערך של שליטה ובקרה בגופי התאורה מרחוק וכן התקנת אמצעי תקשורת מתקדמים".