2 צפייה בגלריה
תלמידים נכנסים לבית ספר 'קציר' | צילום: אבי מועלם
תלמידים נכנסים לבית ספר 'קציר' | צילום: אבי מועלם
תלמידים נכנסים לבית ספר 'קציר' | צילום: אבי מועלם
איך מעודדים את ילדי רחובות להשתתף בפעילויות תנועות הנוער? ברחובות החליטו על יוזמה יוצאת דופן: יום שלישי הגדול.
כ- 4,000 ילדים ובני נוער ברחובות מבקרים באופן קבוע ופועלים במסגרת 13 תנועות וארגוני נוער ב- 26 סניפים/קנים/שבטים בעיר. תנועות וארגוני הנוער הינם נדבך מרכזי בפעילות הנוער בעיר אשר מובילה מחלקת הילדים והנוער באגף החינוך, לפי משנתו של ראש העירייה, רחמים מלול.
על מנת לעודד את תנועות הנוער ולהגדיל את מעגל בני הנוער הפועלים במסגרתן, הוחלט להנהיג את "יום שלישי הגדול", המשמעות היא שביום זה יסיימו את הלימודים בכלל בתי הספר בעיר עד השעה 16:00, וביום רביעי לא יתקיימו מבחנים.
2 צפייה בגלריה
זוהר בלום. | צילום: אבי מועלם
זוהר בלום. | צילום: אבי מועלם
זוהר בלום. | צילום: אבי מועלם
בימים אלה פנו מ"מ רה"ע זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך וחבר המועצה אסף אל-בר מחזיק תיק נוער וצעירים לכל מנהלי בתי הספר בעיר באיגרת מיוחדת, ובה הסבירו:
"ילד אשר פעיל בתנועת נוער סופג ערכים ופעיל חברתית. מטרתנו לאפשר לילדים ולנוער לקחת חלק בפעילות זו ולהגדיל את מספר החניכים בסניפים. אתם המנהלים נדבך חשוב בעידוד, תמיכה ושילוב הילדים בתנועות וארגוני הנוער ובכך שותפים לתפיסת החינוך העירונית שהיא 24/7 .
אנו מבקשים אפוא להדגיש: ביום שלישי יסתיימו הלימודים בכל בתי הספר בעיר – יסודי ועל יסודי כאחד, לכל המאוחר בשעה 16:00. בימי רביעי לא יתקיימו מבחנים כלל. נבקש מכל מנהל/ת להבין את חשיבות העניין ולפעול בכדי לקדם נושא חשוב זה".
האיגרת נשלחה לכל מנהלי בתי הספר בעיר, יסודיים ועל יסודיים, ממלכתי, ממלכתי -דתי וחרדי.
אבי יוספי, מנהל מחלקת ילדים ונוער באגף החינוך: "יום שלישי הגדול הינו מיזם חשוב מאוד אשר מבטא את תפיסת החינוך העירונית של ראש העיר ומחזיקי תיקי חינוך והנוער. מטרתנו היא לאפשר לכל הילדים ובני הנוער למצוא פעילות אשר מתאימה להם, ולהמשיך בה".